NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Kasa fiskalna a sprzedaż w internecie

Kasa fiskalna a sprzedaż w internecie

Rynek e-commerce jest nieustannie obserwowana przez specjalistów. Nie powinno to dziwić, jeżeli wziąć pod uwagę jej dynamiczny rozwój. Z raportu „Barometr e-commerce 2016” przygotowanego przez Sociomantic Labs wynika, że w 2016 r. wartość rynku e-commerce wyniesie ok. 35,8 mld zł. Nic dziwnego, że zainteresowanych prowadzeniem sklepu internetowego przybywa z roku na rok. Jak jednak poradzić sobie z formalnościami? Czy sprzedaż w sieci oznacza konieczność korzystania z kasy fiskalnej?

Sprzedaż w sieci a założenie firmy

Każda osoba zainteresowana zarabianiem na sprzedaży produktów w e-sklepie musi być przygotowana na założenie firmy. Rejestracja takiej nie stanowi większego problemu – przedsiębiorcą można zostać w ciągu jednego dnia. Co jednak z kasą fiskalną? W 2015 r. miały miejsce nowelizacje ustaw, w efekcie których wielu przedsiębiorców zwolnionych dotychczas z konieczności wręczania klientom paragonów musiało zaopatrzyć się w kasę fiskalną. Jak sytuacja wygląda aktualnie? Czy będziesz musiał zakupić kasę fiskalną? Okazuje się, że zależy to od wielu czynników.


Limit obrotów nadal obowiązuje

Dobrą informacją dla osób zamierzających prowadzić e-sklep jest to, że w dalszym ciągu obowiązuje limit obrotów. Właściciel sklepu, których nie osiągnął w poprzednim lub bieżącym roku podatkowym obrotu w wysokości 20 000 zł, nie ma obowiązku posiadania kasy fiskalnej. Przekroczenie tej kwoty powoduje, że niezbędne jest ewidencjonowanie każdej sprzedaży za pomocą paragonów.

Choć limit obrotów obowiązuje w dalszym ciągu, to jednak od granicznej kwoty 20 000 zł istnieje kilka odstępstw. Zgodnie z przepisami dokumentowanie sprzedaży za pomocą wydawania paragonów z kasy fiskalnej obowiązuje przedsiębiorców handlujących np. sprzętem telewizyjnym czy fotograficznym. Oni mają zatem obowiązek stosować kasę fiskalną od pierwszego dnia prowadzenia e-sklepu.


Pamiętaj o dołączeniu paragonu

Jako osoba prowadząca e-sklep i mająca obowiązek korzystania z kasy fiskalnej, musisz pamiętać o dołączeniu paragonu do każdej sprzedanej rzeczy. Ponieważ sprzedany towar najczęściej jest dostarczany przez podmioty trzecie, faktycznie musisz dołączyć wydrukowany paragon do towaru, który zostanie przekazany np. firmie kurierskiej.

Jeżeli chodzi o dołączanie paragonów, to ciekawostką jest, że przepisy nie są wystarczające precyzyjne, gdy mowa o sprzedaży wysyłkowej towarów za tzw. pobraniem. Przesyłki te charakteryzuje to, że sprzedawca wysyła towar przed otrzymaniem zapłaty od klienta. To zaś rodzi pytanie, kiedy należy wystawić paragon. Zdecydowana większość przedsiębiorców decyduje się dołączać paragon do wysyłanego towaru.


Nie ryzykuj – możesz wiele stracić

Skoro rynek e-commerce rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie, to nie brakuje osób zainteresowanych prowadzenie internetowego sklepu. Jeżeli myślisz, że możesz sprzedawać bez wydawania paragonów, bo na te nikt nie zwraca uwagi, to bardzo się mylisz. Sprzedaż produktów bez prowadzenie wymaganej ewidencji jest przestępstwem. W razie kontroli przeprowadzonej przez urząd skarbowy musisz liczyć się z nałożeniem na twoją firmę wysokich kar. Lepiej zatem nie ryzykować i za każdym razem dopełnić ciążących na tobie obowiązków w zakresie ewidencji sprzedaży.

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-jaworzno.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Jaworzno (0)
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017