NEWSLETTER - PRACA NA E-MAIL
ZMIEŃ USTAWIENIA / WYPISZ SIĘ

Wysyłam CV - co napisać w mailu?

Wysyłam CV - co napisać w mailu?

Szukasz pracy, więc intensywnie przeszukujesz portale z ogłoszeniami o pracę. Gdy znajdujesz interesujące oferty, przygotowujesz dokumenty aplikacyjne. Aby je wysłać, korzystasz ze skrzynki mailowej. Przed kliknięciem przycisku „wyślij”, musisz uzupełnić pola „tytuł” i „treść wiadomości”. Co wpisać w te pola?

Przygotowanie dobrych dokumentów aplikacyjnych wcale nie jest sprawą prostą – problem z tym ma wiele osób. Niektórzy korzystają z pomocy specjalistów, np. doradców zawodowych. Być może również ty konsultowałeś się z ekspertami działającymi w branży rekrutacji, a zatrudnionym np. w urzędzie pracy. Jeżeli masz pewność, że twoje dokumenty aplikacyjne są przygotowane w sposób właściwy, czyli taki, który zainteresuje potencjalnych pracodawców, czas zastanowić się, co wpisać w pola „tytuł” i „treść wiadomości”, wysyłając je na wskazany adres.


Tytuł wiadomości – aby wiadomość trafiła do rąk rekrutera

Musisz mieć świadomość, że tytuł wiadomości ma ogromne znaczenie. Od niego często zależy, czy wiadomość zostanie otwarta przez osobę zajmującą się rekrutacją. Jeżeli chodzi o tytuł, to sprawa jest zasadniczo prosta, bo możliwości są dwie:

  • Pracodawca w ogłoszeniu dokładnie wskazuje, jak ma brzmieć tytuł ogłoszenia. W takiej sytuacji nie masz większego pola do popisu – powinieneś dostosować się do prośby pracodawcy. Niestety, gdy pracodawca wskazuje, jak ma brzmieć tytuł ogłoszenia, nie masz możliwości wyróżnienia się wśród innych kandydatów. W takiej sytuacji postawienie na własną kreatywność nie jest najlepszym rozwiązaniem. Dlaczego? Pracodawca może odrzucić wiadomości, które mają inny tytuł niż wskazany przez niego.
     
  • Możesz wykazać się kreatywnością. Pracodawca nie sprecyzował w ogłoszeniu, jak ma brzmieć tytuł? W takim razie czas wykazać się kreatywnością. Najlepiej, abyś w tytule zawarł informacje o swoich kompetencjach. Jesteś doświadczonym księgowym? Napisz np. „15 lat w księgowości, 10 lat na stanowisku samodzielnego księgowego”. Masz referencje od poprzednich pracodawców? Tytuł może brzmieć np. tak: „Sprzedawca od 10 lat w zawodzie, referencje od pracodawców”. Wiadomości z takimi tytułami z pewnością zostaną zauważone przez potencjalnego pracodawcę.


Treść wiadomości – jak ją napisać poprawnie?

O ile kwestia tytułu wiadomości jest sprawą dość prostą, o tyle przy konstruowaniu treści wiadomości faktycznie musisz już wykazać się swoją kreatywnością. Jak skonstruować treść, aby nie odstraszyła, ale zachęciła pracodawcę do zapoznania się z załącznikami? Najlepiej będzie, jeżeli będziesz pamiętał o kilku kwestiach:

  • Zacznij od przywitania się. Wchodząc do sklepu czy biura, witasz się, prawda? Zastosuj tę zasadę, sporządzając treść wiadomości. Zaczynając od „dzień dobry” czy „witam”, okażesz szacunek osobie, do której piszesz wiadomość.
     
  • Napisz, skąd wiesz o rekrutacji. Zasadniczo mógłbyś napisać, że w odpowiedzi na zamieszczone ogłoszenie, przesyłasz swoje CV. Dlaczego warto kwestię tę rozwinąć, wskazując nazwę portalu, a nawet podając link do ogłoszenia? Poszukując pracy, z pewnością wysyłasz co najmniej kilka CV w tygodniu. Łatwo się pogubić, prawda? Jeżeli zostaniesz zaproszony na rozmowę kwalifikacyjną, to znalezienie ogłoszenia może być problemem. Zamieszczając link do ogłoszenia, bez większego trudu ponownie zapoznasz się z jego treścią.
     
  • Napisz kilka zdań o sobie. O tym punkcie pamiętaj szczególnie wówczas, gdy nie mogłeś wykazać się kreatywnością, tworząc tytuł wiadomości. Jeżeli napiszesz, że masz np. 10-letnie doświadczenie, kierunkowe wykształcenie czy referencje od poprzednich pracodawców, zwiększysz swoje szanse na to, że rekruter otworzy załączniki. Wystarczą dosłownie 1–2 zdania, aby rekruter wiedział, czy właśnie ciebie szuka.
     
  • Poinformuj o załącznikach. Przesyłasz CV czy może CV i list motywacyjny? Nie zapomnij wspomnieć o załącznikach. Jeżeli napiszesz kilka zdań o sobie, to możesz płynnie przejść do tej sekcji, wskazując, że więcej informacji o tobie i twoim dotychczasowym doświadczeniu pracodawca znajdzie w załączonych dokumentach aplikacyjnych.
     
  • Podziękuj za poświęcony czas i zachęć do kontaktu. Skoro się przywitałeś, nie zapomnij się pożegnać. Zachęć również pracodawcę do kontaktu. To z pewnością się opłaci – w ten sposób twoja wiadomość zapadnie rekruterowi w pamięć. Stanie się tak zwłaszcza wówczas, gdy pozostali kandydaci pójdą na skróty, wysyłając wiadomość tylko z załącznikami.


Czy teraz już wiesz, co napisać w treści wysyłanej do potencjalnego pracodawcy wiadomości?

Zobacz inne porady dla pracowników

Komentarze

(brak komentarzy)
Redakcja Praca-jaworzno.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.

PRACA W MIASTACH
Jaworzno (1)
Wszelkie prawa zastrzeżone. MediaBielsko.pl © 2007-2017